En søndag eftermiddag på Frederiksberg

Skyerne gråner over det ganske danske land. Regnen falder let, men dog meget. Det er nu kun støvregn. Det er vel en normal søndag eftermiddag. Jeg er gået på lindevangen. Det virker fredeligt, selvom man kan høre bilerne i baggrunden. Jeg sætter mig på en bænk under et træ. Alt i parken virker så gråt, men det er nok fordi regnen fylder så meget i luften. Men verden er vel kun det, man selv gør den til. Mens jeg sidder der, siver inspirationen til mig. En beskrivelse af en søndag eftermiddag på Frederiksberg. Mens jeg grubler videre, sidder to måger på græsplænen. De lader ikke til at bemærke den lette regn, som falder på deres vinger. Simon sidder derhjemme, og Dennis ville komme forbi senere. Jeg må nok hellere se at komme hjem. Smilet breder sig over mit ansigt på vejen over græsplænen. Jeg ved præcis, hvad jeg skal. Hjem, sige hej til Simon og så begynde at skrive. Inspirationen flyder igennem mig, og selv om jeg går i regnvejret kan jeg ikke lade være med at smile. Derhjemme sætter jeg mig ved computeren. Word bliver åbnet og jeg begynder at skrive: ”Skyerne gråner over det ganske danske land…”.

Af Phillip Phoelich, d. 17. juli 2011

The URI to TrackBack this entry is: https://phillipphoenix.wordpress.com/2011/07/17/en-sondag-eftermiddag-pa-frederiksberg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skriv et svar

